EĞİTİM PROGRAMI ÖN KAYIT FORMU

 

Bilinçli Farkındalık (Mindfulness) Tanımı:

Bilinçli farkındalığın nihai temeli, mevcut anda yaşanan deneyimlere kabul edici ve dostane bir tavır ile yaklaşıp bu deneyimleri belli kategoriler ya da ön yargılarla örneğin iyi, kötü, hoş veya nahoş olarak sınırlandırmayarak yani yargılamayarak merak ve açıklıkla algılamak ve gözlemlemektir (Ameli, 2016; Özyeşil, 2011). Bilinçli farkındalık kapsamlı bir biçimde; şimdiki anın gerçekliği üzerinde yüksek bir farkındalık ve odaklanma, mevcut durum hakkında düşünceler ya da duruma karşı duygusal reaktivelere saplanmadan onu tanımak, gözlemlemek ve kabul etmek olarak kavramsallaştırılmaktadır (Bishop, 2002). Ek olarak bilinçli farkındalık, ne kadar acı verici olursa olsun kişinin kendi deneyimlerine karşı davet edici, merhametli ve değerlendirici-eleştirel olmayan bir tutum takınması olarak daha geniş bir kavramı ifade eder (Kleen ve Reitsma, 2011). Bilinçli farkındalık insanı insan yapan tam olarak bilinçli ve farkında olabilme kabiliyetidir (Siegel ve ark., 2008).

► Şimdiki Ana Odaklanma:Şimdiki ana karşı farkındalık, çevrenin önemli özelliklerine ve kişinin kendi tepkilerine olan duyarlılığını artırır ve böylece bireyin kendini yönetmesi ve uyumlu başa çıkma becerileri geliştirmesi için kolaylaştırıcı bir işlev sağlar (Hayes, Villatte, Levin ve Hildebrandt, 2011). Bu düşüncenin temeli, yaşanan deneyimleri yargılamamak ve değerlendirmemek bunları basitçe algılamaktır. Böylece bireyler gelecek ile ilgili daha az endişe duyar ve sürekli geçmiş ile ilgili aynı şeyleri düşünmekten kaçınmış olur (Ameli, 2016). Buna karşın şimdiki ana ilişkin farkındalık düşük olduğunda, bireyleri yönlendiren içsel ve derin korkular kontrolü ele alır ve bu durum otomatik davranışlar ve ilişkili pek çok zararlı sonuçları beraberinde getirir (Özyeşil, 2011). Bilinçli farkındalık, bireyin beyninde yer alan otomatik pilotu bilerek ve isteyerek devreden çıkarması ve bu şekilde zamanının çoğunu geçmişe gömülerek veya gelecek ile ilgili endişeler duyarak geçirmekten kendini kurtararak şimdiki anda olmasıdır (Williams ve diğ., 2015). Böylece şimdiki ana odaklanma becerisi, her an yaşananların farkında olmayı ve zihnin nasıl gereksiz kaygılar yarattığını anlamak için içgörü kazanmayı sağlar (Siegel, 2010). Çünkü bu, bireyin olumsuz duyguları ortaya çıktığında onları değiştirmeye ya da bastırmaya çalışmadan, aynı zamanda onlardan kaçmadan, kendini yargılamadan, olumsuz duygulara ilişkin açık düşünmesidir (Neff, 2003). Bu doğrultuda da ana odaklanma becerisi, anda ortaya çıkan düşünce, duygu ve duyumları yargılamama becerisi ile birliktedir

Eğitmen:Doç. Dr. Gamze Ebru ÇİFTÇİ (Uzmanlık Alanları: Örgütsel Davranış, Davranış Bilimleri, İnsan Kaynakları Yönetimi, Liderlik, Bilinçli Farkındalık, NLP (Nörolingustik Programlama)

Eğitim İçeriği

Bilinçli Farkındalık yargılamadan ve herhangi bir değiştirme çabası içinde olmadan anda kalabilme becerisidir. Yaşadığımız anı kabul edebilme ve anda var olabilme
becerisidir. Geçmiş ve gelecek arasında sürekli seyahat eden zihni mümkün olduğunca ana getirebilmeyi amaçlayan bir yaşam felsefesidir. Bu eğitimde, katılımcılar sürekli zaman seyahatinde olan zihni içinde bulunduğu ana getirebilmek için neler yapabileceklerini, hangi egzersizleri uygulayabileceklerini, farkında davranış becerileri ve uygulamalarını öğreneceklerdir.

 

Kimler İçin?

Bu program, anda kalma becerisini geliştirmek isteyen herkes için uygundur.

Neler Öğreneceksiniz?

1)Bilinçli farkıdalık (mindfulness) felsefesinin tanımı
2)Zihin-beden ve ruh bütünlüğünün önemi ve bu bütünlüğü hissetmenin yolları
3)Anda kalma becerisini geliştiren formal ve formal olmayan uygulamalar
•Şimdiyi dinleme
•Farkında nefes alma
•Beş duyu meditasyonu
•Ana odaklanma meditasyonu
•Güvenli Yer meditasyonu
•Düşünce ve duyguları akışa bırakma meditasyonu
•Duyguların bilinçli farkındalığı
•Kabullenme becerisi ve meditasyonu
•Rasyonel ve duygusal zihni dengeleyen ‘bilge akıl’ becerisi ve meditasyonu
•Farkında karar verme meditasyonu
•Günlük mindfulness planı

 

Mindfulness – Bilinçli Farkındalık uygulaması yapan bireylerde;

·         Acı, anksiyete ve panik azalır

·         Olumsuzluklar ve eleştirel yapı azalar

·         Stress ve aşırı yüklenme azalır

·         Odaklanma artar

·         İlişki sorunları azalır

·         Spiritüel gelişme sağlanır

·         İdrak ve anlayış artar

·         Hayattan daha fazla doyum alınması mümkün olur

·         Fiziksel zihinsel ve duygusal esenlik sağlar

 

Bilinçli Farkındalık Eğitim Müfredat İçeriği

Bilinçli Farkındalık Nedir?

Bilinçli Farkındalıktaki Temel Tutumlar

Bilinçli Farkındalık Bileşenleri

Bilinçli Farkındalık Temelli Bilişsel Terapi Oturumları

Farkındalık Temelli Stres Azaltma

Farkındalık Uygulamalarına Başlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bilinçli Farkındalık Değerlendirmesi

Bilinçli Farkındalık Ve Psikoloji

Bilinçli Farkındalık İle Mutluluk Ve Öznel İyi Oluş Arasındaki İlişki

Bilinçli Farkındalığın Dikkat, Algı Ve Öğrenme Süreçlerine Etkisi

Bilinçli Farkındalık İle Kendini Kabul Etme Ve Özgüven

Bilinçli Farkındalığın Olumsuz Duygular Ve Kırılganlıkla İlişkisi

Zihin Ve Düşünce

Beyin Ve Yapısı

Duygu Ve Duyum

İnsan Vücudu

Algı Ve  Görselleştirme Hayal Gücü İmajinasyon

Öz Şefkat

Ebeveynlik

Çocukluk

Üretkenlik Veya Verimlilik

Zaman Yönetimi

Günlük Yaşam

Dikkat Ve Öğrenme

Mutluluk  Ve Huzur

Özgüven

Öfke Ve Yorgunluk

Kaygı Ve Takıntı

Karar Verme

 

Eğitimin Günleri ve Saatleri : Pazartesi – Perşembe :18.30 – 20.30 (6 Hafta 24 Saat)

Not:Eğitim ücretimiz kişi başı olup KDV dahildir. Öğrencilere, şehit yakınlarına, gazi ve yakınlarına eğitim ücretinin %20 si oranında indirim uygulanır. (Kredi kartına 6'ya kadar taksit imkanı)

Maksimum 500 karakter

Maksimum 150 karakter


işaretli alanların doldurulması zorunludur.
Bu istek formundaki verilerin 6698 Sayılı Kişisel Verileri Koruma Kanunu 3,5,8 ve 9. "Açık Rıza" ile ilgili maddelerin ilgili fıkraları göz önüne alınarak işlenmesini kabul ediyorum.
X